Δημοσιεύτηκε από: Αλκμήνη Ψιλοπούλου Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2014





Μια φίλη με ρώτησε γιατί μου αρέσουν οι Τουαρέγκ. Πρώτα από όλα πρέπει να διευκρινίσω σε όλους όσους με διαβάζουν, ότι οι Τουαρέγκ δεν είναι αυτοκίνητα αλλά άνθρωποι.
 Η νομαδική αυτή φυλή των βερβέρων, είναι από τις πιο υπερήφανες και γνήσιες φυλές που έχουν απομείνει στη σύγχρονη εποχή. Μια φυλή της ερήμου που δεν υπακούει σε κανόνες και περιορισμούς. Μια φυλή ελεύθερη. Έτσι λοιπόν κι εγώ νιώθω κάπως σαν Τουαρέγκ. Ελεύθερη και μόνη να τριγυρνώ μέσα στην έρημο. 

Στην «προηγούμενη ζωή μου»,  ως «Τουαρέγκ της πόλης», τριγυρνούσα μέσα στην τσιμεντένια έρημο της Αθήνας, την εποχή των άγριων μνημονίων, των συγκρούσεων στο κέντρο της πόλης, τότε που οι κάτοικοί της είχαν ακόμα το κουράγιο να αντιδρούν και να αγωνίζονται.  Σύνταγμα, Κερατέα, πολιτικός αναβρασμός, αυτή ήταν η ζωή μου, μια ζωή γεμάτη ενδιαφέρον. Τώρα, μετά την εξαφάνιση των όποιων αξιόλογων κινημάτων, μετά την αφασία που ακολούθησε τις επαναστατικές διαθέσεις, μετά την ήττα της κινηματικής απόπειρας στο Σύνταγμα, αποφάσισα να  μετοικίσω σε ένα μικρό νησί του Αιγαίου. Πιο ελεύθερη από ποτέ. 
Σ’ αυτή την δεύτερη ζωή μου δεν θέλω άλλο πολιτικές και πολιτικούς. Γιατί σε αυτό το μικρό νησί του Αιγαίου, στην Σύρο, η ζωή μου είναι γεμάτη ομορφιά. Η έρημος απέκτησε ξαφνικά μιαν άλλη διάσταση, έναν αντικατοπτρισμό στην όαση της Σαχάρας. Η λέξη «πολιτισμός» εδώ έχει βρει το νόημα και την ουσία της. Τώρα ζω μέσα σε μιαν όαση, και θέλω αυτή την ομορφιά να εκφράσω. 
Ο Τουαρέγκ που είναι μέσα μου, o "μπλε άνθρωπος", ήρθε η ώρα να ξεκουραστεί και να χαρεί τη ζωή του μέσα στο γαλάζιο του ουρανού και της αιγαιοπελαγίτικης θάλασσας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι μένω απαθής στα πέρα από αυτό το νησί τεκταινόμενα. Ίσα-ίσα. Απλά, τα καθαρά χρώματα του Αιγαίου έχουν δώσει μιαν άλλη οπτική στο βλέμμα μου. Πιο ελεύθερος από ποτέ, ξαναζώ. 
Ο Τουαρέγκ που έχω μέσα μου ξαναχτυπά! Στις σελίδες μου θα σας μεταφέρω αυτά που βιώνω, αυτά που διαβάζω, αυτά που ακούω, αυτά που βλέπω, ότι έχει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μένα και για σας, με το καινούργιο μου καθάριο βλέμμα που αντικατοπτρίζει την ομορφιά του πολιτισμού μας, της ιστορίας μας, τη βαθιά γνώση και συνείδηση ότι δεν είμαστε μόνοι μέσα στην έρημο αλλά κοινωνοί σε έναν κόσμο που μπορούμε να χτίσουμε μαζί.

Λίγα λόγια για την φυλή μου:
Ο πληθυσμός των Τουαρέγκ φθάνει περίπου το 1.200.000 και εξαπλώνεται στον Νίγηρα, το Μάλι, τη Μπουρκίνα Φάσο, την Αλγερία και τη Λιβύη. Στους Τουαρέγκ ο κανόνας κάλυψης του προσώπου που επιβάλει το ισλάμ αντιστρέφεται, κι έτσι οι άντρες είναι εκείνοι που καλύπτουν το πρόσωπό τους, αφήνοντας μόνο την περιοχή των ματιών τους ακάλυπτη, σε αντίθεση με τις γυναίκες που δεν το καλύπτουν. Αυτό εξυπηρετεί, όχι μόνο για λόγους τήρησης των παραδόσεων, αλλά και για την προφύλαξη τους στις μετακινήσεις τους, από τις αμμοθύελλες που θερίζουν την Σαχάρα, αλλά είναι και μια «θερμομονωτική» λύση ενάντια στην αφόρητη ζέστη και τον καυτό ήλιο της ερήμου, όσο κι αν αυτό ξενίζει τους Ευρωπαίους. Ονομάζονται και μπλε άνθρωποι, γιατί με τα χρόνια το δέρμα τους αρχίζει να βάφεται όταν φορούν συχνά τα ενδύματα που είναι βαμμένα με το χαρακτηριστικό λουλακί χρώμα. Παρότι τυπικά είναι μουσουλμάνοι, διατηρούν τα προ-θρησκευτικά τους ήθη κι έθιμα. Μιλούν μια γλώσσα που ονομάζεται Ταμασέκ και ανήκει στις αφροασιατικές  βερβέρικες διαλέκτους. (wikipeidia)

- Copyright © Touareg Blue -